مخرج لعبة The Last of Us على تويتر بينتقد غياب الحرية في Red Dead Redemption 2 في المهمات الأساسية
المخرج Bruce Straley اللي كان مع فريق Naughty Dog سابقاً و أشتغل على لعبة The Last of Us من خلال حسابه الرسمي على تويتر إنتقد لعبة Red Dead Redemption 2 في تصميم المهمات الأساسية .. و بيقول إن اللعبة بتعاقبك لما تحاول تغير بدل ما تكافئك على الrisk ده
رأيي بصراحة في الموضوع ده إن فعلاً لو فيه عيب واحد في RDR 2 فا في رأيي هو تصميم المهام الأساسية اللي كان بيقيد حرية اللاعب جداً و بتلغي تفكيره في إيجاد حلول مختلفة لحل المشكلة اللي بتواجه .. كان فيه بعض المهمات الأساسية اللي كانت بتتيح ليك طرق مختلفة تنهي بيها المهمة بس كانت قليلة جداً و اللعبة معرفتش تستفاد من ده في الباقي
العيب ده موروث من ألعاب Rockstar كلها و كان موجود في أجزاء GTA بالكامل و الجزء الأول من Red Dead ..